כותבים עלינו

ענת קלי, ראש מגמת חינוך מיוחד במכללת "אפרתה":

"קיבלנו תחושה שיש כאן עמותה מקצועית, קשובה לצרכים שלנו ומתאימה את הפעילות שהיא מביאה לתהליכים שרצינו להעביר. רוח ההומניות וראיית האדם בעל המוגבלות כשלם ושווה בין שווים שרתה בכל הפעילויות שהעמותה העבירה.
המשובים מהפעילויות העידו על כך שהפעילויות השפיעו לחיוב על עמדותיהן של הסטודנטיות לגבי שילוב והכלה."

 

מרב פישמן, מכון שלום הרטמן:

"אנחנו מזמינים באופן קבוע את המנהיגים של עמותת מקום לכולם להרצאה במסגרת השתלמויות מחצבי"ם של חיל החינוך והנוער. התגובות של הקצינים להרצאה מרגשות תמיד, הקצינים יוצאים מן ההרצאה מעודדים מתעצומות הנפש של החבר'ה הצעירים המתמודדים עם קשיים לא מעטים ויוצאים מתוכם מועצמים ועם תחושה של חשיבות ללקיחת אחריות."

רינה בן נעים, רכזת חברתית, יסודי, נעם בנות, פסגת זאב:
“ניכרת בהחלט ההדרכה הפדגוגית למדריכים שכללה הנחיות כגון להקשיב לכל תלמיד, לסכם כל דיון ולעניין את התלמידות בשאלות אישיות ומאתגרות. אין ספק שהמפגש השבועי שנמשך כ-10 שבועות היה דבר משמעותי ומשפיע ביותר על כולנו. התהליך כולו חשף את התלמידות לעצמן ולקשיים של כל אחת ואחת ואפשר שיח פתוח של כבוד והכלה של כל חברותי יחד עם כל הקשיים הגדולים והקטנים הקיימים.”

יעל רינגל, מורה בתיכון “בויאר”, ירושלים:
“העבודה של העמותה יוצרת אצל מתבגרים נקודת מבט חדשה בעלת רגישות חברתית ואנושית וחשיבה ביקורתית, ומקנה להם שפה חדשה של ממש. אני חשה כי התהליך שעוברים התלמידים משמעותי מאוד, מחלחל וממש משנה משהו עמוק בתפיסת עולמם.”

אורית פישר, מורה, תיכון או”ת אריאל בנים, ירושלים:
“התלמידים שלנו ישבו מרותקים להרצאות שהעבירו המנחים שלכם, היה מקסים לראות את הקשר בלתי אמצעי בין המנחים לתלמידים, יצאתי נפעמת מרמת ההקשבה, והבגרות שגילו התלמידים. אני חושבת שהסדנא אופן ההעברה שלה והביצוע היוצא מן הכלל של המנחים שלכם הוביל לכך.
זה יצר לתלמידים הזדמנות יוצאת דופן להיפגש עם ה”אחר”, באופן ישיר ובלתי אמצעי ללמוד על ההתמודדויות שלו ביום יום כמו גם לראות את הכוחות שלו.
אני חושבת שהרווחנו בהרבה מאוד מובנים מהמפגש הזה, אפילו כדי ללמוד איך אפשר להתמודד עם קשיים ולגדול מהם ולא חלילה להיפך.”

כותבים עלינו

נחמה כהן, מייסדת העמותה, בראיון בתכנית הבוקר של ערוץ 10.

ענת קלי, ראש מגמת חינוך מיוחד במכללת "אפרתה":

"קיבלנו תחושה שיש כאן עמותה מקצועית, קשובה לצרכים שלנו ומתאימה את הפעילות שהיא מביאה לתהליכים שרצינו להעביר. רוח ההומניות וראיית האדם בעל המוגבלות כשלם ושווה בין שווים שרתה בכל הפעילויות שהעמותה העבירה.
המשובים מהפעילויות העידו על כך שהפעילויות השפיעו לחיוב על עמדותיהן של הסטודנטיות לגבי שילוב והכלה."

 

מרב פישמן, מכון שלום הרטמן:

"אנחנו מזמינים באופן קבוע את המנהיגים של עמותת מקום לכולם להרצאה במסגרת השתלמויות מחצבי"ם של חיל החינוך והנוער. התגובות של הקצינים להרצאה מרגשות תמיד, הקצינים יוצאים מן ההרצאה מעודדים מתעצומות הנפש של החבר'ה הצעירים המתמודדים עם קשיים לא מעטים ויוצאים מתוכם מועצמים ועם תחושה של חשיבות ללקיחת אחריות."

רינה בן נעים, רכזת חברתית, יסודי, נעם בנות, פסגת זאב:
“ניכרת בהחלט ההדרכה הפדגוגית למדריכים שכללה הנחיות כגון להקשיב לכל תלמיד, לסכם כל דיון ולעניין את התלמידות בשאלות אישיות ומאתגרות. אין ספק שהמפגש השבועי שנמשך כ-10 שבועות היה דבר משמעותי ומשפיע ביותר על כולנו. התהליך כולו חשף את התלמידות לעצמן ולקשיים של כל אחת ואחת ואפשר שיח פתוח של כבוד והכלה של כל חברותי יחד עם כל הקשיים הגדולים והקטנים הקיימים.

יעל רינגל, מורה בתיכון “בויאר”, ירושלים:
“העבודה של העמותה יוצרת אצל מתבגרים נקודת מבט חדשה בעלת רגישות חברתית ואנושית וחשיבה ביקורתית, ומקנה להם שפה חדשה של ממש. אני חשה כי התהליך שעוברים התלמידים משמעותי מאוד, מחלחל וממש משנה משהו עמוק בתפיסת עולמם.”

אורית פישר, מורה, תיכון או”ת אריאל בנים, ירושלים:
“התלמידים שלנו ישבו מרותקים להרצאות שהעבירו המנחים שלכם, היה מקסים לראות את הקשר בלתי אמצעי בין המנחים לתלמידים, יצאתי נפעמת מרמת ההקשבה, והבגרות שגילו התלמידים. אני חושבת שהסדנא אופן ההעברה שלה והביצוע היוצא מן הכלל של המנחים שלכם הוביל לכך.
זה יצר לתלמידים הזדמנות יוצאת דופן להיפגש עם ה”אחר”, באופן ישיר ובלתי אמצעי ללמוד על ההתמודדויות שלו ביום יום כמו גם לראות את הכוחות שלו.
אני חושבת שהרווחנו בהרבה מאוד מובנים מהמפגש הזה, אפילו כדי ללמוד איך אפשר להתמודד עם קשיים ולגדול מהם ולא חלילה להיפך.”

© כול הזכויות שמורות לעמותת

מקום לכולם

© כל הזכויות שמורות לעמותת מקום לכולם.